• Marta Mazur

CHIPSY Z PLANTANA (AIP, PALEO)


 


Składniki (1-2 porcje małej przekąski):

  • 1 plantan

  • 1 łyżeczka płynnego oleju kokosowego


 

Wykonanie:

  1. Plantana obieramy i kroimy na cienkie plasterki. Jeśli chcecie, żeby chipsy były chrupkie to tak około 2 mm, jeśli takie mięsiste to 3/4 mm.

  2. Wykładami plasterki na blachę wyłożoną papierem do pieczeni i smarujemy olejem kokosowym. Żółte plantany wyjdą słodkie, więc można posypać je cynamonem, natomiast zielone będą wytrawne, dlatego możemy je posolić i zjeść same, z guacamole, wegańskim majonezem lub innym dodatkiem.

  3. Nagrzewamy piekarnik na 170 stopni z termoobiegiem i pieczemy plantany na jednej stronie przez 12 minut, potem obracamy je na drugą stronę i pieczemy przez kolejne 7-10 minut.

  4. Gotowe plantany wyciągamy z piekarnika, możemy je zjeść na ciepło lub na zimno. Są też świetnym lunchem na wynos.

Moje troszkę za bardzo się przypiekły, lepiej tego unikać.


Smacznego! 😋







2 views0 comments

Recent Posts

See All